Komkommertijd

Op de website van mijn kwaliteitskrant vindt "onze redacteur" het nodig nog eens van leer te trekken tegen de kerk en haar uitwassen.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120725_00235106.

De volgelingen van Mgr Lefèbvre hebben in Antwerpen een schooltje gesticht om hun kinderen in het ware Rooms katholieke geloof op te voeden. Zij vertrouwen het katholiek onderwijs niet meer. Daarmee staan ze zeker niet alleen. En ... het initiatief is een fantastisch succes want er zijn al drie inschrijvingen. Mijn vraag : is zo'n minimaal initiatief echt nieuwswaardig ?

Overigens is de manier waarop dat initiatief belachelijk gemaakt wordt voor mij meer dan één stap te ver. Het kind wordt met het badwater weggegooid. Met een andere godsdienst zou men zo iets niet eens durven proberen.

Zelf heb ik nogal wat sympathie voor de door de broederschap Pius X verdedigde oude liturgie, maar heb niets dan misprijzen voor hun ultra-reactionaire economische en sociale inzichten.

Daarenboven moeten die heren  van Pius X miraculeuze krachten bezitten. Bij een foto van een reftertje staat het onderschrift : "Mathias De Clercq in het klaslokaaltje".

Dat de redacteur het verschil niet kent tussen een refter en een klaslokaaltje, daar kan ik nog inkomen. Ik heb deze week  op dezelfde website ook een foto gezien die aantoonde dat sommigen het verschil niet schijnen te kennen tussen gras en mais. Maar op de foto is de voornoemde priester in velden noch wegen te bekennen.

Nota : in de papieren versie van de krant staan de correcte legendes bij de correcte fotos.  Toch geen mirakel dus ...

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Intussen is ook de website gecorrigeerd.