Banksters service

Een niet te missen analyse van de klantvriendelijkheid van de banksters :

http://www.knack.be/opinie/columns/de-schuld-van-de-klant/opinie-4000247773346.htm.

Een paar smaakmakertjes :

"Vroeger werden rekeninghouders klanten genoemd. Ze werden netjes behandeld en beleefd te woord gestaan. Loketten waren elke dag open, behalve op zaterdagnamiddag en zondag. De dag van vandaag mag je al blij zijn een loket te vinden waarvan de luxaflex opgetrokken is en er een groet af kan bij de loketbediende."

"Maar het meest schandelijke is dat je het werk dat vroeger door hun diensten werd gedaan, nu zelf moet uitvoeren, en er nog voor betalen moet. Je bent als klant dus gedegradeerd tot een niet betaalde maar betalende bediende. Klap op de vuurpijl is dat je voor alles moet schuiven. Voor het houden van een rekening, een nationale bankkaart, een internationale, een overschrijving, voor het afhalen van je geld. En rente? Vergeet het. Stapsgewijs wordt er aan geknabbeld. Het is zover gekomen dat je om te sparen betalen moet. Want al de administratie die er bij komt kijken wordt in rekening gebracht."

No comments: