Basisbehoefte

De heisa rond de panne  van Telenet  heeft belachelijke vormen aangenomen. Zelf heb ik Telenet verleden jaar met veel plezier en enige wraakzucht in mijn hart buiten gezwierd en heb ik dus geen last gahad van het incident. Maar dat betekent niet dat ik nu zwelg in het leedvermaak. Zo'n panne kan overal voorkomen. Alleen zal ze bij de ene provider misschien wat langer duren dan bij de andere.

Maar er zijn grenzen aan de waanzin. Een Telenet klant schijnt geschreven te hebben : "Internet is vandaag basisbehoefte voor veel mensen, net als water en stroom."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1573469/2013/02/04/Na-de-Telenetpanne-Internet-is-even-cruciaal-als-water.dhtml.

Dat zo'n panne st****vervelend is zal iedereen grif toegeven. Maar die persoon is toch duidelijk het noorden kwijt. Ik hoop dat hij nooit voor onbepaalde tijd zonder water of stroom valt. Ik ben er zeker van dat hij dan die onzin niet meer zou herhalen.

Misschien zouden we een soort herdenkingsdag moeten invoeren waarbij één maal per jaar op een veranderlijk ogenblik alle moderne faciliteiten (water, stroom, telefoon, gemeenschappelijk vervoer, tv en internet, bestuur enz) 12 uur lang uitgeschakeld worden. Dan pas zouden we weer gaan begrijpen hoe flinterdun de lijn is die ons schijdt van de maatschappelijke chaos.

Of neen, misschien is dat toch niet zo'n goed idee.

No comments: