Centen

"De Europese Commissie beslist in april over de toekomst van de muntjes van 1 en 2 cent. Het Europees parlement gaf vorige zomer de Commissie de opdracht om te onderzoeken of de uitgifte van van 1 en 2 cent-munten kan worden stopgezet. Die studie wordt op 18 april door een werkgroep besproken, waarna de Commissie haar voornemen zal bekendmaken.

Open Vld-senator Yoeri Vastersavendts" (wie ?) "hoopt dat de eurocenten op EU-niveau worden afgeschaft. 'Niemand is gebaat bij het verder aanhouden van deze muntjes die een bron van ergernis en rompslomp zijn.'"

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1582312/2013/02/19/Verdwijnen-muntjes-van-1-en-2-cent.dhtml.

Niemand ? Ik haat die veralgemeningen.

Ergernis ? Ja. Een cent is nog altijd 4 BEF, maar dat zijn we blijkbaar al lang vergeten. En we betalen die vergetelheid alle dagen.

3 comments:

Anonymous said...

Of is het 0,4 BEF - maar het is nog genoeg!

Pablo Carpintero said...

Als een mens al eens niet meer mag overdrijven ... (rode wangen).

Pablo Carpintero said...

Ik ga een weverke doen : ik zeg al jaren dat ik niet meer kan rekenen of namen onthouden, maar niemand gelooft mij.