Nederigheid

-- De leider in zijn trouw lijfblad :

"Ik krijg soms zelfs ambras als ik er niet naar op zoek ben. Dat kan op den duur ook vermoeiend werken. Er is een grote gretigheid om ons te zien verliezen. Dat is typisch Vlaams, wij houden niet van grote kampioenen. Men is voortdurend op zoek naar mijn achillespees."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130201_059.

"Grote kampioenen" ??? Wat een voorbeeldige nederigheid vanwege  een man die naar eigen zeggen rivieren vol pirhanas moet overzwemmen.

Op één punt heeft hij gelijk : een groot aantal mensen, waaronder ikzelf, zou hem dolgraag zien verliezen, maar ik vrees steeds meer dat wij het deksel op de neus zullen krijgen. Maar ik blijf hopen !

-- En een van zijn trouwe vazallen : Bracke wil subsidies voor The Voice van Vlaanderen.

Ik heb zo even louter toevallig een paar minuten van dat programma gezien. Mijn verdraagzaamheidsgrens werd uiterst snel bereikt. En aan dat soort stroperige onzin zou mijn zuur verdiend belastingsgeld besteed moeten worden ?

Ik kan echt niet meer volgen !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik zou echt moeten proberen wat minder over die kliek te zagen ...