Australia

Hoe durven onze Flaamse zenders al dat Australisch reality afval uitzenden ? Wie is er geïnteresseerd in Autralische kookkunst of in Australische eerste zorg voor mens en dier ? Om nog te zwijgen over het half fascistische programma over de Autralische luchthavens ? En de soaps zijn al niet veel beter ! Moest ik ooit al zin gehad hebben om dat prachtig land te bezoeken, dan zou die zin mij nu al lang vergaan zijn ...

Ik begin te geloven dat onze zenders betaald worden om die onzin (dan nog bij herhaling) uit te zenden !

Maar ja, de uren moeten gevuld worden, en Franse of Waalse programmas zijn blijkbaar verboden.

Mijn lijstje van te mijden programmas :

- Urenlange spelletjes of hoe moet ik dat afval noemen
- Australische reality tv
- Australische soaps
- FC de kampioenen (en vergelijkbare hoogtepunten zoals de Pfaffs enz)
- Angelsaksische kookprogrammas (vnl Gordon Ramsay)
- Andere Angelsaksische reality tv
- Natuurdocumentaires waarin dieren namen en menselijke gevoelens krijgen
- Ecologische "do good" programmas
- Nieuws (en politieke programmas) op VRT en VTM
- Herhalingen in het algemeen.

Mijn lijstje is bijna eindeloos.

4 comments:

Johan said...

Ach Pablo, maak misschien beter een lijstje van nog te pruimen tv-programma's op de Vlaamse televisiezenders. Voordelen : minder werk, positieve benadering, en beter in overeenstemming met je goede voornemen van enkele dagen geleden : meer verdraagzaamheid.

Pablo Carpintero said...

Groot gelijk heb je Johan. Maar ik weet potdorie niet welke programmas ik zou willen prijzen.

En voornemens zijn er toch om ze onmiddellijk weer te vergeten, of niet soms ?

Pablo Carpintero said...

Johan, toch wil ik je raad opvolgen.

Beste tv programma :

- het zwart scherm, want testbeelden zijn er blijkbaar niet meer
- goede oude films
- vele, maar verre van alle, historische reeksen.

Voila, dat is genoeg inspanning voor een avond.

Pablo Carpintero said...

Overigens wil ik proberen verdraagzaam te zijn voor mensen maar niet voor hun produktie van intellectueel rotzooi. Aiaiai ...