Tante post (2)

Sedert onze vertrouwde postbode nu en dan zijn ronde moet overlaten aan nieuwelingen is het aantal vergissingen snel opgelopen. Dat was niet moeilijk : onze vaste postbode maakte er geen. Vandaag nog hoor ik opgewekt gekwetter en gepraat aan mijn gevel ; twee gehelmde postbodes - of hulpbodes of  weet ik veel - deponeren twee brieven in mijn bus waarvan wéér een voor een totaal verkeerd adres. Omdat ik de bus niet onmiddellijk leegde was ik te laat om de brief nog te kunnen teruggeven, maar wanneer het wel lukt hoef je zeker geen bedankje te verwachten.

Ik heb gehoord dat het monopolie van tante post nu volledig verdwenen is En ik heb maar één (waarschijnlijk onzinnige) vraag : ander en beter, zo snel mogelijk !!

1 comment:

Piet Azijn said...

Wanneer we niet meer op de post kunnen vertrouwen dan wordt dat een nutteloze instelling.