Een kwade Belg (2)

Niet slecht gedaan vriend, maar de verontwaardiging heeft je rekenkunde even ontregeld.

Een miljoen per Belg is geen 10 miljoen : allez, ik zal even met nullen werken om het gemakkelijk te maken : 1.000.000 (euro) voor 10.000.000 (Belgen) geeft 10 met 13 nullekes : 10.000.000.000.000 (euro) : dat is 10 biljoen (of tien maal duizend miljard). Dat is veel en veel meer dan we allen samen per jaar in Belgiƫ verdienen ! Zelfs indien je in je verontwaardiging nog in BEF dacht, dan zit je er nog goed naast. 10 biljoen BEF was ook niet niets.

Capisco ? En voor de rest heb je groot gelijk. Die politiekers weten gewoon niet meer waar ze mee bezig zijn. Alles mag en moet kapot als zij maar hun grote gelijk halen.

Hun houding is schandalig en immoreel, en op de rand van de criminele onverantwoordelijkheid. Maar ja, wie ben ik ? Ik ben een rabiaat belgicist en unitarist en ik begrijp er toch niets van ... maar betalen, dat mag ik altijd !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Een natte droom : alle active politici op water en brood samen in een onverwarmd asielcentrum ; een deken de man en een strooien matras op de vloer ; geen media en geen andere communicatiemiddelen.

Binnen de week is de zaak opgelost of zijn er geen politici meer.