Wens

Bij het doornemen van het nieuws op deze nieuwjaarsmorgen stel ik tot mijn grote verbazing vast dat ik toch nog één wens wil formuleren ; niet voor geluk, gezondheid, vrede en voorspoed, want dat ligt niet in onze eigen handen, maar wel voor verdraagzaamheid. Daar hebben we allen afzonderlijk en tesamen een verschrikkelijk gebrek aan. En ik zet mijzelf op de eerste rij bij die gebrekkigen. Maar daar kunnen we, met wat goede wil en vastberadenheid, wel veel aan doen. Niet alleen op één januari, maar op alle dagen van het jaar en van ons leven.

Maar gemakkelijk is anders ...


I have but one wish for all of us : it is the only one that we can realise all by ourselves : more tolerance !

2 comments:

davy said...

ik wou dat we al 2 weken of meer verder waren!!
tegen mijn goesting ga ik nu bij familie...
en dan alleen maar bij mijn ouders, schoonouders en een nonkel van mijn vrouw (hopend dat daar niet veel volk komt)!! de rest hoop ik maar vanaf februari te zien...

Pablo Carpintero said...

Dat is goed om weten. Dank u voor het compliment !