Cataract

Ik lees dat er lange wachtlijsten zijn voor cataractoperaties, en ook reusachtige prijsverschillen. Dat  van die prijsverschillen wist ik al : ik hen het zelf ondervonden ...

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130401_00525896.

Maar iets anders trekt mijn aandacht :

"Zestig procent van de oogartsen in een ziekenhuis weigert zich te beperken tot het normale honorarium. In privéklinieken gaat het allemaal veel vlugger. Daar bedraagt de gemiddelde wachttijd maar 29 dagen.

Maar dat is altijd duurder. Hoeveel duurder mochten het ziekenfonds en Test Aankoop niet berekenen. De afdeling van de privacy-commissie die de Sociale Zekerheid volgt, kan zulke onderzoeken tegenhouden en ze deed dat ook."

Vinden jullie dat ook niet "eigenaardig" dat de privacy commissie die de sociale zekerheid "volgt" niet mag bekend maken hoeveel te veel sommige artsen ons aanrekenen omdat ze in privéklinieken werken ? Mij geeft dat een bijzonder bittere smaak in de mond ...

No comments: