Flater

In verband met Cyprus vraagt een van onze veel geciteerde economisten zich af : "Hebben de Europese bewindslui dan de flater van de eeuw begaan?"

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130405_00530821.

Eigenlijk is die vraag overbodig : sedert de crisis uitbrak hebben onze "bewindslui" de ene flater na de andere begaan, de schuldigen gespaard en beschermd en de last afgeschoven op de bevolking. De maatregelen die getroffen werden zijn zo extreem en zo onrechtvaardig dat het steeds waarschijnlijker wordt dat de kiezers op een extreme manier zullen reageren, door voor nationalistische populisten te stemmen (en voor een keer viseer ik niet de leider).

Europa is nu al zo goed als onbestuurbaar ; en het lijkt erop dat het lekke en onbestuurbare Europese schip binnen de kortste termijn finaal schipbreuk zal lijden.

En jullie zijn verstandig genoeg om te weten wat de oplossing is voor onoplosbare problemen. Toch niet ? Neem dan de geschiedenis van de 20e eeuw nog maar eens door.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Lees ook : http://blog.marcelsel.com/archive/2013/04/06/des-chypre-et-des-lepres.html#more.

Pablo Carpintero said...

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis !