Weerbericht

Ik heb het nog niet ervaren, maar naar het schijnt geeft Frank Deboosere  voortaan eerst het weer voor Vlaanderen, en pas daarna voor Wallonië. In plaats van ‘het wordt tussen tien en zestien graden', keert hij dat nu om. ‘De laagste temperatuur slaat doorgaans toch op de Hoge Venen, het is voor ons toch logisch dat ik die laatst vermeld?'

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130419_00547623.

Bij deze kan ik jullie melden dat de weerman een serieuze duik in mijn achting neemt wegens gebrek aan logica. Waarom blijft hij halverwege haperen tussen een Belgisch en een Vlaams weerbericht ?

Gezien het zo stilaan duidelijk wordt dat Wallonië voor de Vlaamse media en voor alle recht(?)geaarde Vlamingen het verre buitenland is zie ik niet in waarom hij het weer voor Wallonië zelfs nog zou moeten vernoemen.

Brrr ... ik krijg er koude rillingen van.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Naar het schijnt deed hij dat op vraag (of na een klacht ?) van een kijker.

Dan weten we al onmiddellijk uit welke hoek de wind waait, nietwaar ?

Calimero leeft !