Boenk

Ik ben vanmorgen over mijn eigen voeten gestruikeld op het voorplein van de basiliek te Oostakker-Lourdes. Een seconde lang dacht ik dat ik het ging redden, maar toen was ik al aan het duiken naar de betonnen tegels.

Een paar gedienstige mensen die ook uit de mis kwamen hebben mij recht getrokken voor ik zelf recht kon kruipen. Want je moet na zo'n boenk  toch even bijkomen ...

Gelukkig droeg ik handschoenen en bleven mijn handen gespaard. Maar mijn beide knieën zijn behoorlijk geschaafd en mij zelfvertrouwen is ook behoorlijk gekneusd want ik meen dat ik toch een voorzichtige voet- en trappenganger ben.

De moraal van het verhaal : het is niet gemakkelijk om je eigen knieën te verzorgen zeker wanneer je door een buikje (?) wordt tegengewerkt. En ik stel vast dat je op mijn leeftijd niet voorzichtig genoeg kan zijn !

No comments: