NBB

"De vertegenwoordigers van de vakbonden binnen de Regentenraad van de Nationale Bank vragen dat Luc Coene, gouverneur van de Nationale Bank, een blaam krijgt omdat hij de Belgische bankenmarkt gedestabiliseerd heeft en zijn discretieplicht niet uitgevoerd heeft. Dat schrijft L'Echo vandaag."

Lees : http://www.demorgen.be/binnenland/vakbonden-willen-blaam-voor-luc-coene-a2143928/.

Ik heb weinig sympathie voor meneer de gouverneur. Persoonlijk meen ik dat zijn eigen uitgesproken mening te dikwijls doorschemert in zijn optredens.

Dit initiatief van de vakbonden inspireert mij tot een kwaadwillige, contraire gedachte. Iedereen die mij kent weet dat ik iets meer begrip heb voor de vakbonden dan voor de ondernemers. Maar dat geschreven zijnde, wie en wanneer durft het aan een blaam te vragen voor de vakbonden die de economie ofwel te dikwijls ofwel  soms  om "peanuts" destabiliseren ?

No comments: