KVHV

Bart Brinckman schrijft : "De kweekvijver van de N-VA" en : ‘Het KVHV is geen lobby, laat staan een loge’.

"De ‘kameraden’ van het Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond (KVHV) vind je overal terug in onze Vlaamse en Belgische instellingen. Die opmars hebben ze grotendeels te danken aan het succes van de N-VA. ‘Het KVHV als mobiliserende kracht? Dat geloof ik niet’"

Lees het volledig artikel : http://www.standaard.be/cnt/dmf20141205_01414823.

Ik moet  toegeven dat ik in de vroege jaren zestig twee jaar lid geweest ben van die club, hoewel ik me er nooit thuisgevoeld heb. In die tijd was ik ook, wee o wee, lezer van 't Pallieterke.

Ik heb onlangs nog mijn half vergane KVHV pet teruggevonden. Met die pet op mijn hoofd heb ik nog in de stad rondgelopen. Ik schaam mij diep : misschien moet ik de restanten van die pet openbaar gaan verbranden aan de voet van het Belfort.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Het was een periode van tijdelijke zinsverbijstering !