Peter Okegem

Mijn grootvader Joannes Franciscus Neukermans werd geboren te Okegem op 24 december 1886 ; hij was bijna een kerstkindje. Ik heb al meerdere posts aan hem gewijd en hij was zonder enige twijfel een van de mensen die mij het sterkst beinvloed hebben, en aan wie ik zeer veel "zalige" herinneringen bewaard heb.

Hij overleed te Aalst Mijlbeek op 1 juli 1961, 74 jaar oud, de leeftijd die ik ook zopas bereikt heb. Het is het vermelden waard dat drie van mijn vier grootouders overleden voor hun vijf en zeventigste verjaardag.

Ik ben niet van plan hun voorbeeld al te volgen, maar zoals ik hen ook zo dikwijls hoorde zeggen : de mens wikt maar God beschikt.

Waar is de tijd dat ons leven en onze maatschappij nog doordrenkt waren met religie ? En wat is er in de plaats gekomen ?

No comments: