Sneeuwballen

Een uur geleden stopte iemand aan de Dampoort een doosje sneeuwballen in de handen van mijn taxichauffeur. De chauffeur, die zijn wereld kende, vroeg en kreeg ook een doosje voor zijn passagier.

Thuis gekomen "viel mijn euro" :

"Aan de Dampoort in Gent deelt bouwfirma Maes woensdagavond aan passanten 10.000 doosjes met sneeuwballen uit. De actie geldt als de excuses van de bouwfirma voor het kraanincident dat vorige week de hele Dampoort een halve dag lam legde. Sneeuwballen zijn een typisch Gents snoepje met chocolade en suiker." (Elders is er sprake van 20.000 doosjes).

Lees : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141202_01408219.

Een bijzonder sympatiek initiatief !

Maar ik lees ook :

"De drukke Nieuwevaart wordt vanaf morgen voor drie maanden afgesloten voor auto’s. Een zware ingreep, die er komt op vraag van de brandweer. Interventiewagens verliezen er door de files soms acht minuten tijd. ‘Dat kan het verschil zijn tussen leven en dood."

Lees : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141202_01408237.

Ik ben daar deze middag nog nipt doorgeglipt. Dat wordt dus een minder sympatiek, maar waarschijnlijk wel noodzakelijk initiatief ... Nochtans vrees ik dat er daar noch sneeuwballen noch neuzen (ik lust geen van beide) zullen uitgedeeld worden, want dat zou een fortuin kosten !

Overigens wordt het verkeer in Gent stilaan een echte catastrofe ! Veel coordinatie van de werven is echt niet merkbaar ...

No comments: