Spelen met vuur

Ik heb al gemeld dat ik vreesde dat mijn desktop in een diepe doodstrijd gezonken was en dat hij zeer traag tot niet reageerde. Ik vermoedde dat AVG daar de grote oorzaak van was, een zeer bemoeizuchtig antivirus programma dat te pas en ten onpas de zaak in de soep doet draaien.

Ik had vroeger Avast gebruikt maar was ervan afgestapt omdat ik bij twee updates serieuze problemen gehad had - een keer werd mijn pc volledig geblokkeerd doordat hij bij het opstarten rondjes bleef draaien.

Maar de traagheid van mijn pc was nu gewoon niet meer te harden (één minuut om Google op te starten, evenlang of langer om de meeste websites te openen  en meer van dat moois).

Vanmorgen heb ik in "diepe" wanhoop (ik ben een analfabeet terzake) gepoogd AVG van mijn pc te gooien - ik had op internet gezien dat dat niet altijd zo evident is. Met een paar paniekmomenten en na meerdere foutmeldingen is dat toch gelukt.

En heb ik weer Avast geinstalleerd, tot dat programma de volgende keer ook weer in de soep draait. Maar voorlopig herken ik mijn pc niet meer : hij werkt weer naar behoren.

Ik heb het vroeger al geschreven : die antivirus programmas die ons uit de miserie moeten houden zijn zelf de bron geworden van voor analfabeten zoals ik bijna onoverkomelijke moeilijkheden.

4 comments:

Anonymous said...

troost U bij ons is het hier ook 't zelfde...
alleen ipv pc is het de auto...
waarschijnlijk kapotte anti virus...
(of diene hierboven dat ons weeral dwars ligt)

Pablo Carpintero said...

Anti virus op je auto ???

Pablo Carpintero said...

Dit bericht is weeral voorbijgestreefd. Avast deed mijn start up in een loop draaien.

Verder nieuws volgt veel later. Ik denk dat ik gewoon een veel zwaardere pc moet kopen ...

Pablo Carpintero said...

Ik heb uit pure miserie weer AVG geïnstalleerd - de keuze tussen "a rock and a hard place".

Mijn pc draait nu bijna stationair.

Ik zie maar een oplossing : een veel zwaardere bak. Ik ben het type voorbeeld van technical obsolescence.

Ik herhaal : antivirus programmas zijn een noodzakelijk kwaad - meer kwaad dan noodzakelijk !