Zwarte vooruitzichten

In de nieuwe peiling van  De Standaard/VRT blijft de partij van de leider verder stijgen : zij zou  33.5 % van de stemmen krijgen, bijna dubbel zoveel als de tweede partij (de leerling-tovenaars van de CD&V die hun tovertrucs nu wel grondig moeten betreuren ...).

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110610_132.

Ik begrijp er echt niets meer van. Wat mij betreft ziet de toekomst er pikzwart uit.

Het hofblad van de leider vindt het nodig er nog volgend commentaar aan toe te voegen : "Meer dan helft van alle Vlamingen houdt van De Wever". Dat soort commentaar smaakt mij als gal in de mond. De titel ruikt naar godenverering, is totaal ongepast, en roept onrustwekkende beelden op van 70 - 80 jaar geleden.

Zijn mijn medeburgers echt zo bekrompen en zo dom dat ze de toekomst van hun kinderen aan deze nationalistische avontuniers willen toevertrouwen ? Maar de vraag stellen is ze meteen beantwoorden : de anderen zijn geen haar beter !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik weet echt niet wat ik zou doen indien ik nu 25 jaar oud was in plaats van zeventig.

Zou ik - misschien uit wanhoop - ook de rattenvanger van Hameln volgen ?