Notre Dame

"De Notre Dame kathedraal in Parijs krijgt acht nieuwe klokken. Daarmee is een uitgave gemoeid van 2 miljoen euro. Dat meldt de Franse krant La Croix.

De nieuwe klokken vervangen de klokken die in 1856 door Napoléon III aan de werden geschonken om de geboorte van zijn zoon te vieren. Hun kwaliteit liet echter te wensen over omdat zij in minderwaardig metaal zijn gegoten."

Lees : http://www.rorate.com/nieuws/nws.php?id=70203.

Daar kan ik met mijn beperkt verstand en in de huidige omstandigheden  echt niet bij.  Dat lijkt mij geen urgente en noodzakelijke restauratie van een onvervangbaar historisch monument,  maar een soortement luxe uitgave. Zelfs indien het volledige bedrag uit schenkingen zou komen, dan nog vind ik dat ongepast. Ik denk dat er andere prioriteiten zijn. Maar ja, wie ben ik ... 

En wat zou Quasimodo daar over denken ?

No comments: