Rotzooi

Iedere keer wanneer ik - zelfs na een zeer korte afwezigheid, zonder TV en andere kwaliteitskranten - mij opnieuw moet aanpassen aan het "nieuws" dat zo rijkelijk over ons wordt uitgegoten, moet ik een zware aanval van walging overwinnen over het - in het beste geval - oppervlakkig, kleinzieilg krantenvullend bebrabbel en - in het slechtste geval - totaal onbelangrijk rotzooi.

Altijd opnieuw moet ik me aanpassen aan een wereld waarin jonge  snotneuzen zonder enige ervaring diepgaande analyses maken van het wereldgebeuren, en waarin de kwaliteit van hun werk wordt gemeten aan het aantal woorden dat ze plegen, niet aan de zinnigheid van hun verhalen.

En zeggen dat er mensen zijn die totaal verslaafd zijn aan hun gazet en aan de nieuwsprogrammas op tv - want stel je eens voor dat er een dag is dat ze niet "mee" zijn of niet kunnen meepraten ! Een van de redenen is misschien dat ze zelf niet (meer ?) kunnen of willen nadenken ?

Vergiftigd worden we, met een traagwerkend maar uiterst fataal gif : "We are the Borg - resistance is futile !"

Oei, oei, oei, ben ik effe slecht gemutst  vandaag !

No comments: