Redding in Rome

Zie de video op : http://www.ijd.be/kalender/jongerenprogramma-romebedevaart-bisdom-antwerpen.

En die jongeren moeten dan onze hoop voor de toekomst zijn : zij moeten het christendom helpen redden !

Mijn commentaar geldt niet alleen de "artiesten" in de video. Veelal loopt het de hand uit wanneer jongeren hun "geloof" moeten beleven. Geen wonder, ze zijn er tenslotte bijna niet in  gevormd. Uit de meeste jongerenvieringen durf ik nogal eens buiten lopen. Ben ik verzuurd ? Best mogelijk. Maar wanneer ik zin  heb in een circusvoorstelling ga ik niet naar een kerk.

Amai, amai - eigenlijk is het een wonder dat er nog stukken van de kerk overblijven. Decennia lang hebben de kopstukken alles op zijn beloop gelaten. En nu zouden ze om het even wat doen, zelfs hun eigen overtuiging verkopen, om de jongeren weer binnen te halen.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen ; maar veel zie ik er niet van.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Liefste medebroeders vrijmetselaars. Jullie wensen de kerk uit ons land weg te vagen. Jullie hoeven niets te doen dan rustig te wachten : de kerk doet al het nodige.
En zij die deze evolutie willen tegenhouden worden door hun "mede-gelovigen uitgespuwd".