Betweterij

"Neen, ik wil niet dat België splitst. Neen, ik wil geen leider die jarenlang het contact met zijn broer verbrak omdat die een andere mening had. Neen, ik wil geen leider die zich alleen kan herkennen in andere conservatieven en voor wie een Beierse vakantie het hoogtepunt van relax is. Neen, ik wil geen bekrompen, zogezegd intellectuele leider voor wie Brussel al een ander land is. Neen, ik wil geen leider tout court. Lang leve de democratie, maar als Bleiter De Wever denkt dat hij de koning is van Vlaanderen, zal het toch wel van een Vlaanderen tot de min tweede macht zijn, dat zich laat kennen van zijn allerkleinste kant. Je kan het niet genoeg herhalen: een ruziemaker, een ijdeltuit (zijn mars!), een betweter (elk woord dat hij zegt), een nationalist die denkt dat hij een geschenk is voor zijn geboortegrond zal tot op zijn sterfbed anderen de schuld geven van van alles en nog wat."

Lees : http://www.dewereldmorgen.be/blogs/guy/2012/12/28/de-angst-regeert-nu-al-in-vlaanderen.

De man klopt er niet naast en enige kwaadwilligheid is merkbaar. Ik zou het zo niet kunnen schrijven, maar met mijn slecht karakter heb ik genoten van elk woord.

En http://www.dewereldmorgen.be/blogs/peter-beda/2012/12/28/wat-een-hoop-gezever-altijd-gedoe-met-dewever is er ook niet naast !

Niet iedereen buigt het hoofd in deemoed voor de alwetende leider !

No comments: