Sociaal

Ik had me voorgenomen niet meer over de leider te schrijven maar nu ik lees : De Wever: "N-VA is een echt sociale partij" dan kan ik me toch niet verder inhouden. De man lijkt immers meer en meer op een uiterst rechtse liberaal en je moet de mensen niet "voor de zot" proberen houden - dat is een teken van diepe minachting.

Soms vraag ik me af of de leider de betekenis van het woord sociaal wel kent en of het woord solidariteit wel in zijn woordenboek staat. Hopelijk haalt hij tussen nu en 2014 genoeg "dwaze" toeren uit om de bevolking te laten zien dat  hij niet de man is die ze verwachtten. Hij moet ten andere nog bewijzen dat hij visionair en besluitvaardig genoeg is om zijn parochie te leiden. 

Ikzelf hoop dus uit de grond van mijn hart dat hij radicaal mislukt als burgemeester van Antwerpen en dat zijn partij even snel wegsmelt als ze gegroeid is.

En ik kan mij niet ontdoen van de indruk dat zijn nieuw voorkomen op middellange termijn tegen hem zal spelen.Hij is niet langer de licht sarcastische, veel belovende en verder ongevaarlijke oom die velen in  hem gezien hebben.

Maar zoals altijd wanneer het over dat heerschap gaat houd ik mijn dromen voor werkelijkheid ...

No comments: