Wildernis

"Kunnen bedrijven of privépersonen het exclusieve recht verwerven op de sleutel tot het menselijk leven of op onderdelen van het menselijk lichaam? Dat is één van de meest urgente vragen in het hedendaagse medisch onderzoek. Het Amerikaanse Hooggerechtshof is van plan om er een antwoord op te geven."

"Het Hooggerechtshof heeft aangekondigd dat het een uitspraak gaat doen over de vraag of wetenschappers en bedrijven een patent kunnen nemen op menselijke genen. Een dergelijke uitspraak heeft niet alleen verstrekkende gevolgen voor medische onderzoeken maar ook voor de toekomst van de mensheid."

Lees : http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=550086850153535260#editor/target=post;postID=6253032363863838789.

Amerika kennende acht ik de kans groot dat bedrijven een patent zullen kunnen nemen op menselijke genen. Dat wordt meteen de finale ontmaskering van "the American dream" en het einde van de beschaving zoals wij ze tot nu toe gekend hebben.

Ik lees dit toevallig op mijn 72ste verjaardag. Ik hoop en ik bid dat ik deze monsterachtige evolutie niet meer zal moeten beleven.

No comments: