Genealogie

Het stamboomonderzoek staat niet stil. Enkele jaren geleden vond ik mijn ouders, grootouders en overgrootouders niet terug op bij voorbeeld Geneanet.

Nu vind ik al tientallen verwijzingen, waarbij natuurlijk dikwijls geldt "vijf boeken en een schaar en het zesde boek is klaar". En ik kan dit niet op mijn palmares schrijven want ik weiger principieel op Geneanet te publiceren. Ik heb vroeger reeds uitgelegd waarom.

Ik droom nog altijd van een website, maar dat komt er waarschijnlijk niet meer van.  Ten eerste omdat ik nog geen website heb laten ontwikkelen, ten tweede omdat mijn stamboom nog altijd een weliswaar redelijk uitgebreid kladje is op Alfaer, ten derde omdat ik nog veel gegevens heb die ik niet op mijn stamboom heb ingevoerd.

Normaal gesproken neem ik ook geen contact met mensen die mijn recente voorouders in hun gegevens hebben opgenomen. Dat zou eventueel wel kunnen veranderen indien blijkt dat we gezamelnlijke voorouders hebben.

Wat ik op Geneanet nog nooit gevonden heb is waar ik eigenlijk van droom : een mij nog onbekend spoor dat mij zou toelaten mijn onderzoek nog verder uit te breiden.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Het aantal voor internet bewerkte bronnen neemt voortdurend toe, maar ik heb wel de indruk dat noch België, noch Vlaanderen aan de top van deze evolutie staan ...