‘Het premierschap is geen promotie, minister-president is wat mij betreft een heel uitdagende job', klinkt het.

De speculaties over een mogelijke overstap naar de N-VA drukt Peeters de kop in: ‘Ik lees dat soms ook, maar dat zal niet gebeuren. Ik geloof in het verhaal van CD&V. En ik heb altijd heel weinig respect gehad voor overlopers. Het merendeel doet dat uit carrièreoverwegingen. Dat vind ik echt heel triest. Van partij veranderen voor je persoonlijke carrière, hoe laag kan je vallen? Goed, een mens kan van gedachte veranderen, er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht. Daar heb ik respect voor en ik hoop dat ik dat zelf ook heb, maar ik zie mezelf niet van partij veranderen omdat ik andere inzichten krijg. Dan zou ik eerder uit de politiek stappen dan naar een andere partij', aldus Peeters, die ervan uitgaat dat hij straks opnieuw minister-president wordt."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121229_00417402.

We zullen dat citaat maar zeer zorgvuldig bewaren zeker ?