't Is weer die tijd

Ieder jaar opnieuw wens ik uit de grond van mijn hart dat ik in een diepe winterslaap zou kunnen vallen van 15 december tot 15 januari.

Het hoogfeest van de hypocrisie, het mierenzoete sentiment en de schmalz breekt weer aan.Fortuinen worden uitgegeven aan zeer middelmatige banketten en totaal overbodige en dikwijls totaal zinloze geschenken.  Nergens vind je beschutting tegen de visuele en auditieve aggressie behalve misschien in je eigen huis zolang je maar de radio of tv niet aanzet.

Stads-  en koopcentra en winkelstraten zijn te mijden. En de meeste, door een hoge ijlkoorts bevangen medeburgers ook.

Ik word er gewoon ziek van.

Was getekend : Scrooge.

2 comments:

Anonymous said...

Ziek en mottig.
Kotsbeu ben ik al die commercie en daar bovenop nog al de komedie die er onder de mom van 'vrede voor alle mensen' gespeeld wordt.
Smoelen worden er getrokken in de donkerste dagen van het jaar.
Wacht maar tot 2 januari, dan slagen we er weer op in en is weer niemand meer veilig!

Pablo Carpintero said...

Blij te zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt !