Gaat zolang te water

Maandag werd ik nog eens uitgenodigd in een restaurant in het centrum van Gent waar ik uit eigen initiatief nooit zou binnen stappen, omdat het echt in het toeristisch hart van de stad ligt en dus de verdenking bestaat dat je in een "tourist trap" terecht zou kunnen komen.

De inrichting was aantrekkelijk ;  de bediening vlot en  correct. De prijs/kwaliteitsverhouding was uitzonderlijk en zeker beter dan in vele "gerenommeerde" restos.

Dit is het soort niet pretentieuze eethuizen waar wat in het bord komt belangrijker is dan het ego van de chef, de cinema van het kliënteel, en de bijbehorende "chiqué" die altijd zeer duur verkocht wordt.

Een kwaliteitsvolle uitzondering op de zeer middelmatige regel, zeker in het centrum.

Overigens stel ik vast dat de meeste websites zeer dikwijls naast de kwestie zitten, en niet veel meer bevatten dan betaalde of onbetaalde reclame. Dit restaurant wordt op een van de bekendere sites brutaal afgemaakt door een recensent en over het algemeen opgehemeld door bezoekers. In mijn ervaring zijn beiden onbetrouwbaar, en de al dan niet toegekende sterren zitten er soms mijlenver en compleet  naast. Dergelijke websites deugen alleen om nieuwe adressen te vinden; en wie betrouwt op de commentaren staat meer dan een onaangename ervaring te wachten.

Maar ik heb intussen weer een nieuw adres waar ik rustig zeer lekker kan gaan eten zonder dat er een hold up op mijn porte monnaie gepleegd wordt. Ik ga regelmatig uit eten en ik zou dit zelfs de verrassing van het jaar durven noemen.

2 comments:

Anonymous said...

Namen noemen!!!!!!!!!!

Pablo Carpintero said...

De naam staat (bijna) in de titel van de post.