Inflatie - mijmering

Voor mijn waterverbruik in de twaalf maanden tot eind april 2010 betaalde ik 176.55 € voor 41 m3.
Voor mijn waterverbruik in de twaalf maanden tot eind april 2011 betaalde ik 194.22 € voor 43 m3.
Water kost dus nu iets meer dan 4.5 € per m3, dat is een stijging met 4.9 % per m3.

Maar inflatie ? Die bestaat niet ... en toch ...,  toch ben ik echt benieuwd naar mijn gas- en electriciteitsfactuur !

*****
Overigens ben ik er steeds dieper van overtuigd dat de invoering van de euro ons, in ieder geval mijn, aanvoelen van prijzen totaal om zeep geholpen en kruipende prijsverhogingen nog steeds in de hand werkt ! Vertaal eens één week lang systematisch alle prijzen die je betaalt van € naar BEF. Voor hen die het vergeten zijn, de omrekeningsfactor is 40.3399 BEF per €.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

En vergeet de "nafte" niet.

"Benzine wordt nog maar eens duurder. Super95 mag nu maximaal 1,682 euro kosten. Dat is een absoluut record.

... Het minder gebruikte super98 mag zelfs 1,715 euro kosten, een stijging met 3,6 cent."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=E139KPFG.