Le-Puy-en-Velay

Dat opmerkelijk stadje is al drie - vier keer een etappe geweest in mijn rondzwervingen door Frankrijk. En nog nooit is het me gelukt de impressionante kathedraal te bezoeken, omdat we altijd veel te laat aankomen.

Na het avondeten stellen we ons dus meestal tevreden met een (vermoeiende) wandeling door de mooie oude binnenstad, want er zijn nogal wat hoogteverschillen. Verleden jaar was ik al zo vermoeid voor de wandeling dat ik niet eens meer ben meegegaan.

Binnenkort probeer ik het opnieuw in een andere kontekst. Benieuwd of het nu lukt. I shall keep you informed.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Geloof me of niet, maar dit impressionante bouwwerk is, in vergelijking met de andere architectonische wonderen van Romaanse bouwkunst die ik in Auvergne gezien heb, weliswaar een hoogtepunt maar toch een (zeer relatieve) tegenvaller. Het historisch en religieus belang kan natuurlijk van geen kanten ontkend worden.