Koper

"Op de begraafplaats Campo Santo in Sint-Amandsberg, een deelgemeente van Gent, hebben dieven zaterdag al het koperwerk van de graven geroofd. Nabestaanden die zaterdag een overledene kwamen groeten, stelden verbijsterd de gruwelijke daad vast."

Lees : http://www.vandaag.be/binnenland/66521_koperdieven-aan-de-slag-op-gentse-begraafplaats.html.

Mijn ouders liggen op dat kerkhof begraven. Ikzelf ben nog niet gaan kijken, want ik lees het bericht pas nu, uren na de sluiting van het kerkhof. En het bericht zal wel overdreven zijn, want om dat grote kerkhof volledig "af te werken" op korte tijd moet je waarschijnlijk een klein leger hebben.

Toch heb ik slechts het grootste misprijzen voor de crapulen (ik heb er geen ander woord voor) die zo hun "brood" verdienen. Ze moesten ter plaatste doodvallen. En dat meen ik nu eens echt, zie !

No comments: