Bloed blijft kruipen

'Vlaanderen moet gastland worden op de Buchmesse'.

"Het Fonds voor de Letteren moet de komende jaren het voortouw nemen in letterenland. 'En we moeten de ambitie durven hebben om ons te presenteren op de Franfurter Buchmesse', vindt minister van Cultuur".

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=KJ3L6Q1J.

Met onze kookboeken en onze strips ? En waarom in Frankfurt en niet in Parijs, Londen of Timboektoe ?

Misschien omdat bloed blijft kruipen waar het niet gaan kan ? Of beeld ik me dat maar in ?

Ik krijg koude rillingen iedere keer wanneer ik vaststel dat sommige Flamingen nog altijd opkijken en zich nog altijd aangetrokken voelen naar hun "moederland" Duitsland.

Ik moet wel toegeven - en dat heeft niet direct iets met deze post vandoen - dat Flamingen en Duitsers tenminste één gemeenschappelijk kenmerk hebben : navelstaarderij.

Brr.

No comments: