Galante minnaars ?

IK ga even mijn eigen ervaringsgebied verlaten en iets schrijven over een domein waarin ik zo goed als geen ervaring heb. Maar waarom zou ik me inhouden ? Journalisten en politici doen niets anders.

"Belgen behoren tot de meest galante minnaars van Europa. Zeven op de tien vinden het belangrijker dat zijn of haar partner een orgasme krijgt dan zijzelf. Enkel de Nederlanders zijn nog meer begaan met hun partner."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=603LGMGK_1.

Dat lijkt me nu een van de meest onwaarschijnlijke berichten die ik ooit gelezen heb. Ik veronderstel dat het gedrag in bed niet zo erg verschilt van het gedrag op straat. Ooit al eens jongeren op straat bezig gezien ? Je kan daar voor veel bijvoeglijke naamwoorden gebruiken, maar "galant" komt toch zeker in mijn toplijstje niet voor. En dat de Nederlanders nog galanter zouden zijn ?

Ik vraag me af welke soort vragen en welke soort enquete hier aan de grondslag van ligt en hoe "galant" gedefinieerd werd. Of nee, dat is niet waar. Het interesseert mij gewoonweg niet..

Onwaarschijnlijk !

No comments: