Manager

Ik denk dat - moest ik nog even manager willen spelen in een mij vroeger vertrouwde omgeving - er maar twee mogelijkheden zouden zijn :

- ofwel "amuseerde ik me zot" met al die strebers te observeren en ze nu en dan op een verkeerd been te zetten. Je bent tenslotte contrarian of je bent het niet.
- ofwel liep ik al na een paar uur gedegouteerd en schreeuwend het gebouw uit.

De tweede optie lijkt mij waarschijnlijker dan de eerste.

Hierbij moet ik wel melden dat het nooit mijn beleid geweest is collegas of medewerkers op een verkeerd been te zetten. Ik heb er ook nooit behoefte aan gehad. Ze deden dat regelmatig zelf.

Een enkele keer heb ik wel een jonge medewerker pal tegen de muur laten lopen omdat hij gewoon niet wilde luisteren naar redelijke instructies, en wie niet horen wil moet voelen. En hij was verstandig genoeg om mij er dankbaar voor te zijn.

Maar bygones are bygones, en het is zeer uitzonderlijk dat ik nog een deeltje van mijn kostbare en afgemeten tijd aan dit soort zinloze beschouwingen verspil.

No comments: