Njam

Het blijkt hoe langer hoe moeilijker om de tv-uren te vullen, zelfs met onophoudelijke herhalingen en programmas die tien jaar geleden niet eens op de tv-beurzen geraakt zouden zijn. Tegenwoordig verkoopt alles, ook Australisch afval. Er lijkt een echte doorbraak van Australische programmas aan de gang te zijn, maar dat is niet zo erg als de kookprogrammas die nu bijna alle zenders gekolonizeerd hebben.

Zojuist zapte ik nog voorbij - bestaat er iets erger - een Australisch kookprogramma.

Ik heb de dame die "kookte" al meer aan het werk gezien, en was nog nooit één seconde onder de indruk van haar kunsten. Deze keer leek het erop dat het mens niet eens vlees kon snijden ; en haar braadstuk zag er droog en redelijk verbrand uit, terwijl zij zelf niet genoeg superlatieven kon debiteren.

Of beeld ik me dat weeral in ? Ik ben ervan overtuigd dat de dame die in potten en pannen roerde in een Belgische kookschool niet voorbij het eerste leerjaar zou geraken. En het accent van dat mens !

Ik zou zo zeggen : genoeg is genoeg !

No comments: