Hotelkamers

Ik heb nog eens een nacht doorgebracht in een vier sterren hotel. Ik heb de indruk dat die meer en meer vertrouwen op de markt van conferenties, seminaries en ander onheil dan in kamerverhuur.

De omgeving van het hotel en de gemeenschappelijke delen leken piekfijn in orde, maar de kamer die ik huurde leek uitgeleefd, met minimale voorzieningen en een klein afgeleefd televisiescherm met minder dan 10 posten. Op de gang zag ik zelfs electrische contacten uit de muur hangen en een verfbeurt was "long overdue". En in de lift had was ik gewoonweg bang van de zeer brutale bewegingen van het zowat 45 jaar oude apparaat.

Over de "beste prijs" zal ik maar zwijgen zeker ? En de koffie bij een overigens verzorgd ontbijtbuffet was ondrinkbaar.

Daarenboven heb ik in de morgen nog een paar aangename ogenblikken beleefd bij het observeren van druk doende zakkenmannen en - vrouwen. Veel gezwaai met papier en brillen en ander hete luchtvertoon. En zeggen dat ik 11 jaar geleden zelf nog een - hoewel niet echt overtuigd - lid van die gilde was.

No comments: