Verdacht

Een nogal opdringerig heerschap die belabberd, gebroken Vlaams spreekt belt op mijn vaste telefoon om te vragen of ik een Peugeot heb die op de parking van Hubo (Goubeau ?) staat of gestaan heeft (?) en dat hij een nummer genoteerd heeft, of zo iets.

Ik val uit de lucht, ben even verward (ik heb inderdaad zeer lang - maar dan ook zeer lang geleden - met Peugeots gereden) maar begrijp niet waar die vent heen wil. Ik vraag drie-vier maal zijn naam  en waarom hij belt maar ik krijg geen antwoord. Ik word lastig ;  hij hoort waarschijnlijk dat ik mijn geduld verlies en broebelt dan iets van "fout begrepen" of zo.

Wat wou die man ? Hoe lomt die bij mij terecht ? En waar haalde hij mijn telefoonnummer ? En hoe weet hij (of was het een gok) dat ik lang met Peugeot gereden heb ? Ik vind dat alles uiterst verdacht. Misschien wou hij gewoon even testen of er iemand thuis was ...

Je kan tegenwoordig niemand meer vertrouwen.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik heb wel het GSM nummer op hetwelk hij belde genoteerd.

Anonymous said...

hoi,

staat uw vast nummer in de witte ids?(en gsm?)
dan kon hij u zo op bellen he.
waarschijnlijk om te weten of je thuis was he...

ik heb zowel vast nr als gsm laten verwijderen uit de witte gids!!

groetjes
ps: morgen succes bij het installeren van nieuwe pc.

Pablo Carpintero said...

Hoe luidt het verhaal weer over de vlieg en de stroop ?