Nog over de staking

De krant en de post zijn gekomen, de vuilbak is blijven staan. Maar toch een klein - niet direct verwant - verhaaltje.

Verleden week ontving ik een brief op mijn adres, maar op een verkeerde naam. Ik deed de moeite om naar het postkantoor te stappen waar ik het probleem uitlegde aan een vriendelijke bediende  en de brief afgaf. Er werd onbekend op genoteerd en de brief werd in een mandje gegooid. Pablo was tevreden, hij had zijn burgerplicht vervuld.

Vandaag landt dezelfde brief met de melding"onbekend" en met het adres - maar niet het nummer - doorstreept, opnieuw in mijn bus. Ik had het nummer zelf moeten doorschrappen !

Ik heb geen zin om nog eens naar de post te lopen, en de nieuwe postbode reageert niet altijd op de melding die ik voor het raam zet, dus kijk ik in de klapper die voor onze deelgemeente in 2009 werd uitgegegeven, en vind de naam op de enveloppe op een vergelijkbaar nummer (36 ipv 96).

Indien de postbode morgen weer niet reageert op mijn boodschap voor het raam, zal ik de brief zelf gaan deponeren op de juiste naam met vergelijkbaar nummer, na mijn nummer volledig te hebben doorgeschrapt.

Indien de post haar werk behoorlijk had gedaan, zou de brief veel sneller ter bestemming zijn gekomen, en zou ik me niet opgewonden moeten hebben. Maar ja ...

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik zou dit incidentje niet eens hebben gemeld, maar sedert onze oude postbode de ronde niet meer doet worden er wel nu en dan fouten gemaakt. Dat was ik niet meer gewoon. OK, iedereen moet leren, maar indien ik post ontvang die niet voor mij bestemd is, vraag ik me af waar de post die wel voor mij bestemd is soms belandt ...

Pablo Carpintero said...

De postbode heeft niet gereageerd op mijn boodschap.

Pablo Carpintero said...

Met een dag vertraging ben ik de brief toch aan de bode kwijt geraakt.