Ethiopië

‘Het is beter leven in Ethiopië dan in België’

Wanneer gaat mijn "kwaliteitskrant" nu eindelijk eens ophouden met het publiceren van die baarlijke "statistische" onzin ? Deze keer heeft de  redactie  het zelf wel nodig gevonden enige kritische kanttekeningen te maken bij het lijstje, dus het moet nu echt de spuigaten uitlopen.

Ik wou dat de uitvinders van de lijst allen een jaar naar Ethiopië verbannen werden, ze zouden dan wel anders kraaien.

Overigens heb ik al geschreven dat ik in mijn professionele dagen genoeg "wetenschappelijke" lijstjes gemaakt heb om te weten wat ze betekenen en hoe snel men de klassering diepgaand kan beinvloeden, ja omturnen.

GIGO is één factor. En natuurlijk moet men er zorgvuldig op letten om relevante gegevens die niet in het sprookje passen ook niet in de klassering te betrekken.

Ik word er echt niet goed van !

No comments: