Morgen 8 juni ...

... zou ons ma zaliger 98 jaar geworden zijn. De pijn van het verlies blijft, maar de vele mooie herinneringen ook. Wij blijven onze ouders eeuwig dankbaar voor alles wat ze voor ons gedaan hebben, en geloof mij vrij, in de omstandigheden van die tijd was dat alles behalve vanzelfsprekend. Zij hebben hun leven voor ons opgeofferd ; alles gedaan wat in hun macht lag opdat wij het beter zouden hebben dan zij. Ik meen te mogen zeggen dat ze daar schitterend in geslaagd zijn.

Al was het alleen maar om zulke grote en mooie mensen te belonen zou er een hemel moeten zijn ...

1 comment:

Pablo Carpintero said...

En ik ben er behoorlijk gerust in.

Onze fameuze E.V. weet met zekerheid dat de hemel niet bestaat. Dat pleit niet echt voor zijn intelligentie, want er kunnen zaken zijn die zijn intelligentie gewoon ver overstijgen. Maar de man heeft recht op zijn mening.

Ik weet niet of de hemel bestaat maar nu en dan geloof ik het wel. Maar tussen geloven en weten is er een hemelsbrede kloof.