Préparé

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120615_00186881.

Américain préparé is een van mijn favoriete broodbelegsels. Ik heb er in de loop der jaren zeker enkele honderden kilos van opgesmikkeld. Het is uitzonderlijk dat ik geen portie in mijn koelkast staan heb.

Nu is het wel een feit dat de kwaliteit  sterk van winkel tot winkel verschilt en schommelt tussen een bijna gastronomische bereiding aan de ene kant en gekleurde plasticine aan de andere kant.

Uit voorzorg heb ik zojuist mijn meest recente aankoop die nog een paar dagen goed bleef in de afvalemmer gekieperd. Ik denk niet dat ik in de toekomst nog veel préparé ga eten. Maar wat kunnen we eigenlijk nog veilig eten ? Het lijkt er meer en meer op dat het overgrote deel van de produkten die we verorberen op een of andere manier schadelijk zijn of kunnen zijn voor de gezondheid.

3 comments:

Anonymous said...

kopen en onmiddellijk op eten!
nooit grote hoeveelheden.

Pablo Carpintero said...

Sommige van mijn lezers geloven duidelijk nog in Sint-Niklaas.

Anonymous said...

wat mag je dan nog eten??
de zee is vervuild, de aarde vervuild ,de lucht vervuild...