'In het kleine Vlaanderen is het praktisch onmogelijk om een koers te organiseren zonder een spoorweg over te steken', zegt Thomas Baeken, woordvoerder van spoorbeheerder Infrabel, in Het Laatste Nieuws. 'In de Ronde van Vlaanderen gaat het om acht spoorwegovergangen. Je mag er niet aan denken dat een trein in de laatste 50 kilometer het koersverloop nog omgooit. De overlast is verwaarloosbaar, meer dan enkele minuten vertraging is het niet. De imagoschade zou veel groter zijn als één van onze treinen de koers zou saboteren.'"

Bij de spoorwegen komt de reiziger op de allerlaatste plaats. Voor renners kunnen ze er vjjf minuten vertragingen bij nemen ; in andere omstandigheden, wanneer mensen op hun trein wachten,  kan vier of vijf uur hen ook niet chocqueren. 

En dat de doping systematisch en zeer regelmatig de resultaten van de koersen véél en véél meer omgooit dan een gesloten overweg, dat is niemands zorg., dat is niemands zorg.

En wat zijn de "belangrijkste" koersen ? En imagoschade ? Ik zou durven beweren dat noch de NMBS en zijn aanhangels, noch de beroepswielrennerij enige imagoschade kan leiden.Die zijn al lang door het metersdikke ijs gezakt !

H-y-p-o-c-r-i-e-t-e-n !!! Brrrrrrrrrrrrrrrrr.