Chrisma

Al zappend heb zojuist louter toevallig een paar minuten meegepikt van een programma dat Café Corsari of zo heet op de VRT. Normaal niet mijn genre maar alla.

Een presentatrice, die ik "ken van zien", en die vroeger al contacten gehad had met Danneels, had nu ook Léonard ontmoet. Na een paar stereotypen terzake hoorden we dat Léonard  een zeer drukke agenda heeft, want het is Goede Week.

Léonard moest vandaag de chrismaviering leiden in Brussel. Niemand wist wat dat was, zij ook niet, hoewel ze "katholiek opgevoed" was. Dat is geen schande ; ik weet dat ook nog niet zo lang.

Maar nu wist ze het wel, en ging dat even uitleggen ; het draaide om een dienst waarin alle tegenwoordige priesters hun geloften vernieuwen. Een niet echt volledige en overtuigende uitleg ...  Ik heb niet langer gewacht op haar uitleg over de rest van de week, wie weet wat ik nog allemaal bijgeleerd had !

Lieve dame (op Google vond ik haar naam : Lisbeth Imbo), tik in het vervolg eerst even "chrismaviering" in op Google en lees, bij voorbeeld
http://www.kerknet.be/aartsbisdom/nieuws_detail.php?ID=377&nieuwsID=99155.

Vrolijk Pasen !

No comments: