Crisis

' De economische crisis duurt nog minstens zeven jaar, zegt econoom Ivan Van de Cloot in De Zondag. "We zijn nu de excessen van meer dan dertig jaar overdrijven aan het uitzweten", klinkt het.'

Lees : http://trends.knack.be/economie/nieuws/finance/economische-crisis-duurt-nog-minstens-zeven-jaar/article-4000267370685.htm.

Die man weet daar juist even veel van als ik ; niets, nothing, nada, rien. Indien die man de toekomst kon voorspellen dan was hij al lang multimiljardair geweest. Dat geldt niet alleen voor hem, maar voor iedereen. Het is een van de weinige zekerheden in het leven : niemand kan de toekomst voorspellen.

En toch ligt het in de aard des mensen om dergelijke berichten te lezen, ja zelfs actief op te vragen. Ik heb destijds een goed stuk van mijn boterham verdiend met mijn economische prognoses die als basis voor de budgetten moesten dienen ; en ik weet uit ervaring dat iedere goede prognose een toevalstreffer is.

Maar, omdat mijn lezers erom vragen, zie hier mijn prognose : de heer Van de Cloot is een super-optimist !

No comments: