Het houdt nooit op

Honderden treinreizigers twee uur vast op trein .

"Meer dan duizend treinreizigers hebben vanochtend bijna twee uur vastgezeten op een defecte trein, net voor het binnenrijden van het station Brussel-Zuid."

En dat spoorcircus duurt nu al decennia lang. Ik heb het indertijd zelf meer dan een kwart eeuw meegemaakt voor ik uit arren moede op de auto ben overgestapt en er een eeuwigdurende afkeer aan het spoor heb aan overgehouden.

En nooit is daar iemand verantwoordelijk voor om het even wat !

3 comments:

Johan said...

Ik pendel al ruim 20 jaar naar Brussel met de treinen van de NMBS en heb dus al wel menig avontuur beleefd. Toch heb ik nog nooit overwogen om over te stappen naar de auto (zeker niet voor centrum Brussel), en niet alleen omdat mijn abonnement volledig door de werkgever betaald wordt. Ben ik nu masochist?

Overigens de gepaste "reclameslogan" voor de NMBS: Elke dag een nieuw avontuur. In reclame mag je toch een beetje overdrijven, niet.

Pablo Carpintero said...

Hallo Johan,

ik heb het nog jaren langer uitgehouden dan jijzelf, maar op een bepaald ogenblik komt er een breekpunt.

Maar blijkbaar hebben honderduizenden mensen toch meer geduld dan ikzelf, anders was de NMBS al lang a thing of the past.

En de ingebakken minachting voor de klant is voor mij totaal onverteerbaar.

Pablo Carpintero said...

Ik betaalde mijn abonnement wel zelf, en de auto was véél duurder. Toch schakelde ik over. De firmawagen kwam pas véél later.