Franciscus

Een nieuwe paus uit Argentinië met een totaal onverwachte naam vol van beloften over "back to basics" en heropbouw van de kerk. De  keuze van de naam lijkt des te pikanter omdat de man zelf een Jezuiet is.

Ik hoop dat de toch wel weer bejaarde man zijn zwaar gehavende schip opnieuw geloofwaardig en inspirerend kan maken.

Maar omdat er de laatste tijd al veel eden gezworen zijn wil ik er nog een aan toevoegen : ik zal mij onthouden van verdere commentaar op de pausverkiezing en op de soms bijzonder scherpe maar ook soms stomzinnige commentaren van al dan niet met enige kennis terzake belaste "experten". Ik heb er vanavond weeral een paar aan het werk gehoord die beter de moed zouden opbrengen dergelijke uitnodigingen af te wijzen.

Overigens was ik stomverbaasd dat zowel VRT als VTM de ganse gebeurtenis van witte rook tot presentatie van de nieuwe paus uitgezonden hebben.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Mieke, Mieke toch ...

Anonymous said...

ja soms verschiet ge ook eens blijkbaar...

Pablo Carpintero said...

En het spel zit al op de wagen ; als wolleke al niet kan zwijgen ... die man zwijgt wanneer hij moet spreken en spreekt wanneer hij beter zou zwijgen.