Voorschot

"Bijna één derde van alle klanten verwittigt het restaurant zelden of nooit wanneer ze hun reservatie niet halen. Daarom overweegt een kwart van de restaurants in de toekomst een voorschot te vragen bij reservaties. Dat blijkt uit een bevraging van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) bij 453 restaurants."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130318_010.

Dat zijn dan de restaurants die mij nooit over de vloer zullen krijgen.

En hoeveel schade lijden de klanten niet die in te vele bedrijven veel te veel betalen voor het voer dat ze voorgeschoteld krijgen ? De prijzen zijn dikwijls meer gerelateerd aan de hebzucht of aan de pretentie van de restauranthouder dan aan de kwaliteit van wat hij op je bord deponeert.

Bijna iedereen die een veredelde frituur openhoudt (mijn excuses aan de respectabele friettenten) denkt tegenwoordig het recht te hebben 40 of 45 euro te vragen voor een minder dan middelmatig driegangen menu ...

In het artikel wordt ook nog vermeld dat er in januari en februari 369 horecazaken over de kop gingen. Dat zal mijns inziens wel meer van doen hebben met de kwaliteit van eten en service dan aan de klanten die wel reserveren maar dan toch niet opduiken.

No comments: