Duivelse waanzin

Wat ooit een lichtend voorbeeld voor de wereld was (wou zijn) is verworden tot een derderangs  bananenrepubliek bewoond en aangestuurd door gestoorde; blufpoker spelende cowboys met zelfmoordneigingen.

Zelfs indien het compromis dat in de senaat gevonden werd ook door het congres goedgekeurd wordt is het nog niet meer dan een voorlopig dekseltje op een kokende ketel. Of een leeg blikje dat steeds een eindje verder de straat opgeschopt wordt.

Het spelletje Russische roulette kan binnen een paar maand opnieuw beginnen.

Maar ik moet het akkoord eerst nog zien goedkeuren. En zelfs indien dat alsnog tijdig zou gebeuren moet ik toch bekennen dat ik in deze laatste paar weken mijn allerlaatste greintje respect voor Amerika verloren heb.

Sommige van mijn vroegere collega's riskeren een hartinfarct na het lezen van vorige zin. Ik ben tot nu toe altijd een bijna beate verdediger van de US geweest. Die tijd is nu onherroepelijk voorbij. Mijn ogen zijn eindelijk opengegaan.

Cowboys die als staatsmannen willen paraderen ! En het lot van de wereld interesseert hen geen zier : enkel hun eigenbelang telt.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Geschreven te 21 uur 50.

Pablo Carpintero said...

Alles lijkt toch nog - voor enkele weken - in orde te komen, maar het congres heeft nog altijd niet gestemd ...23 uur 08.

Pablo Carpintero said...

Warren Buffett gebruikte het in mijn ogen nog veel te vleiende woord "asinine" en sprak over een financieel massavernietigingswapen dat nooit meer gebruikt mag worden.

Tot binnen vier maand ...