Stipt

"Om de stiptheid van de NMBS op te krikken, doet minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille een beroep op een maatregel uit de 'oude doos'. De PS'er wil de wedde van de spoormanagers koppelen aan de stiptheid van de treinen. Met andere woorden: hoe minder stipt, hoe minder loon. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

De maatregel bestond vroeger al, maar werd nooit voldoende toegepast. Daar wil Labille nu verandering in brengen. Gisteren raakte bekend dat 2013 het slechtste jaar sinds het begin van de stiptheidsmetingen dreigt te worden. "Ik begin het beu te worden", reageerde Labille op de cijfers."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1720208/2013/10/10/Koppel-wedde-spoorbazen-aan-stiptheid-van-treinen.dhtml.

Ik ben begin januari 1964 voor decennia een vaste klant van de spoorwegen geworden tot ik in de jaren negentig uit pure miserie overgestapt ben op de auto.

Mijn avonturen met het spoor zouden meerdere volumes kunnen vullen. Ik ben het al beu van 1965 !

Meneer de minister : geen woorden maar daden !  Overigens moet het begrip vertraging opnieuw en ondubbelzinnig bepaald worden want de spoorwegen zijn specialisten in het aanpassen en/of vervormen van statistieken. Laat dus de vertragingen meten door een onafhankelijke dienst. En stel de boetes op een niveau dat ze echt een verschil maken voor de spoormanagers.

No comments: